Πρόταση συνεργασίας προς τα άλλα δύο συνεταιριστικά σχήματα που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, την Electronet και τη Euronics, απηύθυνε χθες ο κ. Κωνσταντίνος Γραμμένος, πρόεδρος της Expert Ελλάδος. Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες η διοίκηση της εταιρείας με αφορμή τον εορτασμό στην Αθήνα των 50 ετών λειτουργίας της Expert International (εδρεύει στην Ελβετία), ο κ. Γραμμένος ούτε λίγο ούτε πολύ δήλωσε ότι είναι μονόδρομος η συνεργασία προκειμένου να μπορέσουν οι μικρότερες εταιρείες να αντεπεξέλθουν στον ανταγωνισμό από τους δύο μεγάλους ομίλους του κλάδου, τον «Κωτσόβολο» και τη Media Markt. Η συνεργασία μπορεί να περιλαμβάνει από τη δημιουργία ενός μεγάλου ομίλου αγορών, προκειμένου να επιτυγχάνουν καλύτερες συμφωνίες με τους προμηθευτές, έως ακόμη και συγχωνεύσεις. «Παντού στην Ευρώπη υπάρχει τάση συγκέντρωσης των αγορών, καθώς και χρεοκοπίες των μικρότερων επιχειρήσεων. Δεν πιστεύω ότι και τα τρία σχήματα (σ.σ. Expert, Euronics, Electronet) θα καταφέρουν να επιβιώσουν», επισήμανε από την πλευρά του ο κ. Ντίτερ Μάθις, γενικός διευθυντής της Expert International. 

Μεταξύ των συνεταιριστικών δικτύων του κλάδου, η Expert σήμερα στην Ελλάδα κατατάσσεται στη δεύτερη θέση με μερίδιο 10%. Στόχος, πάντως, όπως ανέφερε ο κ. Ηλίας Παπαδόπουλος, γενικός διευθυντής της Expert Ελλάδος, είναι η εταιρεία να κατέχει το 2019 το 3% της συνολικής αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Βασική παράμετρος για την επίτευξη του στόχου είναι η συνέχιση της οργανικής ανάπτυξης της εταιρείας, μέσω φυσικών καταστημάτων, αλλά σε μεγάλο βαθμό και μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος. Σήμερα υπό το σήμα Expert, το οποίο από τον Ιανουάριο του 2014 ανέλαβε να διαχειριστεί στην Ελλάδα η εταιρεία «Εμποροβιομηχανική» λειτουργούν 33 καταστήματα. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την αύξηση του αριθμού των καταστημάτων σε 45 έως το τέλος του 2018. Το 2016 οι πωλήσεις της Expert στην Ελλάδα ανήλθαν σε 19,2 εκατ. ευρώ έναντι 16,82 εκατ. ευρώ το 2015. Το α΄ τρίμηνο του 2017 η εταιρεία καταγράφει ανάπτυξη 4,5%, παρά το γεγονός ότι το α΄ δίμηνο η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών υποχωρούσε με 6,6%. 

Καθημερινή (Δήμητρα Μανιφάβα)