Με αθροιστική αύξηση πωλήσεων που αγγίζει το 9,5% έκλεισε τη χρήση του 2016 ο ισπανικός όμιλος ένδυσης Inditex (Zara και ακόμη έξι φυσικές αλυσίδες) στην Ελλάδα, διατηρώντας το imperium στην εγχώρια αγορά λιανικής ένδυσης.

Στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2016, οι επτά αλυσίδες που λειτουργούν στη χώρα μέσω ενός δικτύου 160 καταστημάτων παρουσίασαν πωλήσεις 460.614.891 ευρώ έναντι 420.508.836 ευρώ στην αντίστοιχη χρήση του 2015.

Η παραπάνω επίδοση έρχεται σε μια χρονιά σημαντικής πτώσης της ζήτησης για την αγορά ένδυσης, κατά την οποία ο όμιλος δεν προέβη σε σημαντικές επεκτάσεις αλλά αναδιαρθρώσεις των δικτύων του. Είναι δε χαρακτηριστικό πως οι συγκεκριμένες πωλήσεις δεν συμπεριλαμβάνουν τις online πωλήσεις που πραγματοποιεί στη χώρα ο όμιλος μέσω των επτά ομώνυμων e-shops καθώς αυτές τιμολογούνται απευθείας στη μητρική.

Η θετική επίδοση αφορά δε το σύνολο των concepts ενώ ακόμη πιο σημαντική είναι η αύξηση της προ φόρων κερδοφορίας η οποία αθροιστικά για τις 7 αλυσίδες ανήλθε στα 23,3 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 61,75% έναντι της επίδοσης του 2015.

Αναλυτικότερα, η ναυαρχίδα του ομίλου, η Zara Hellas (με 45 καταστήματα), στη χρήση 2016 εμφάνισε πωλήσεις 224,084 εκατ. ευρώ (από 196,276 εκατ. ευρώ το 2015), με καθαρά κέρδη προ φόρων της τάξης των 6,050 εκατ. ευρώ (από 2,093 εκατ. ευρώ αντίστοιχα).

Η Pull & Bear Hellas (24 καταστήματα) εμφάνισε πωλήσεις 48,583 εκατ. ευρώ (από 48,089 εκατ. ευρώ) και κέρδη προ φόρων 3,055 εκατ. ευρώ (από 2,491 εκατ. ευρώ).

Η Stradivarius Hellas με 20 καταστήματα πραγματοποίησε πωλήσεις 47,353 εκατ. ευρώ (από 43,721 εκατ. ευρώ) και κέρδη προ φόρων 1,890 εκατ. ευρώ (από 1,125 εκατ. ευρώ) και η Massimo Dutti Hellas (13 καταστήματα) εμφάνισε πωλήσεις 29,410 εκατ. ευρώ (από 26,578 εκατ. ευρώ), με κέρδη προ φόρων 2,679 εκατ. ευρώ (από κέρδη 1,445 εκατ. ευρώ).

Η Bershka (29 καταστήματα σήμερα) πραγματοποίησε πωλήσεις 69,985 εκατ. ευρώ (από 68,612 εκατ. ευρώ), με κέρδη προ φόρων 4,612 εκατ. ευρώ (από 3,452 εκατ. ευρώ),

Οι πωλήσεις της Οysho Hellas (19 καταστήματα) ανήλθαν σε 22,831 εκατ. ευρώ (από 20,025 εκατ. ευρώ), με κέρδη προ φόρων 2,377 εκατ. ευρώ (από 1,496 εκατ. ευρώ), ενώ οι πωλήσεις της Zara Home Hellas (10 καταστήματα) ανήλθαν σε 18,365 εκατ. ευρώ (από 17,204 εκατ. ευρώ αντίστοιχα) και τα κέρδη προ φόρων σε 2,661 εκατ. ευρώ (από 2,289 εκατ. ευρώ).

Τέλος η Uterque Hellas, η οποία διέκοψε τη φυσική της παρουσία στη χώρα τον Δεκέμβριο του 2014, διατηρώντας δραστηριότητα παρουσία μόνο μέσω e-shop, εμφάνισε πωλήσεις ύψους 84.959 ευρώ. Αν και το μέγεθος είναι σαφώς μικρό, εν τούτοις παραμένει εντυπωσιακό για μια φίρμα που δεν είχε πολύχρονη παρουσία στην Ελλάδα και δεν «χαίρει» της υποστήριξης εντός φυσικού δικτύου. Η δε προ φόρων κερδοφορία της – στα 28.114 ευρώ- καταδεικνύει από την άλλη πλευρά το περιθώριο κέρδους της online πλατφόρμας, χωρίς το βάρος των εξόδων διάθεσης και λειτουργίας.

Πένnυ Κούτρα (Euro2day.gr)