Τρόπους για να κάνουν τα ηλεκτρονικά καταστήματά τους βιώσιμα, ειδικά μάλιστα καθώς τα μερίδια αγοράς της εν λόγω κατηγορίας παραμένουν συγκριτικά με τα φυσικά καταστήματα σε χαμηλά επίπεδα, παρά τη σημαντική ανάπτυξή τους από την πανδημία κι έπειτα, αναζητούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με την Καθημερινή (Δήμητρα Μανιφάβα) το γεγονός, ωστόσο, ότι η συγκεκριμένη «πίτα» παραμένει μικρή έχει ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι λιανέμποροι να είναι αρκετά διστακτικοί στην αύξηση των χρεώσεων για την αποστολή των ηλεκτρονικών παραγγελιών ή στην εφαρμογή συνδρομητικών μοντέλων, κατά το παράδειγμα μεγάλων αλυσίδων του εξωτερικού.

Στέλεχος της εν λόγω αγοράς αποδίδει αυτή την κατάσταση στο γεγονός ότι από την αρχή υπήρξε λανθασμένος χειρισμός στο θέμα των χρεώσεων: αν και η ΑΒ Βασιλόπουλος, που μαζί με τη Βερόπουλος είχαν αναπτύξει ηλεκτρονικά καταστήματα πολύ πριν από τις άλλες αλυσίδες, ήταν έτοιμη να προχωρήσει στην επιβολή χρεώσεων, η Βερόπουλος αποφάσισε να παράσχει την υπηρεσία αποστολής των παραγγελιών δωρεάν, με συνέπεια και η ΑΒ να ακολουθήσει αυτή την πρακτική.

Η πρώτη κίνηση για αύξηση των χρεώσεων και παροχή δωρεάν μεταφορικών μόνο σε πολύ μεγάλες παραγγελίες, άνω των 100 ευρώ, έγινε από τη Σκλαβενίτης, η οποία από τη Δευτέρα 3 Ιουλίου ανακοίνωσε ότι η χρέωση για αγορές έως 30 ευρώ είναι πλέον 5 ευρώ, για αγορές πάνω από 30 ευρώ και έως 100 ευρώ η χρέωση θα είναι 2,50 ευρώ, ενώ οι παραγγελίες πάνω από 100 ευρώ δεν θα επιβαρύνονται με μεταφορικό κόστος για τον πελάτη.

Μέχρι τώρα η Σκλαβενίτης δεν επέβαλλε χρέωση για παραγγελίες άνω των 30 ευρώ, ενώ για παραγγελίες κάτω από αυτό το ποσό επέβαλλε χρέωση από 2 έως 6 ευρώ, αναλόγως της χιλιομετρικής απόστασης. Θα πρέπει να σημειωθεί εδώ ότι η Σκλαβενίτης δεν έχει ελάχιστο όριο παραγγελίας, κάτι που σήμαινε ότι το μοντέλο που ακολουθούσε έως τώρα ήταν πολύ κοστοβόρο για την επιχείρηση και στην ουσία ζημιογόνο.

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Καθημερινή)