Ανακατατάξεις σημειώνονται στη δυναμική της αγοράς ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCGs), με τα επώνυμα προϊόντα να επανακτούν έδαφος και τις ιδιωτικές ετικέτες να παρουσιάζουν μικρή κάμψη, σύμφωνα με το Market View της Circana. Το 2024 έκλεισε με τις ιδιωτικές ετικέτες (Private Labels - PL) να ενισχύονται σε επίπεδο μεριδίου αξίας φτάνοντας το 27,1%, έναντι 26,3% το 2023. Ωστόσο, το 2025 ξεκινά με μια οριακή υποχώρηση στο 26,8%, επιστρέφοντας στα επίπεδα του 2024. Παρά τη μείωση, η αξία των πωλήσεων των PL αυξήθηκε κατά 5,4%, υποδηλώνοντας υγιή ζήτηση και προσαρμογή σε ένα περιβάλλον αυξημένων τιμών. Από την άλλη, τα επώνυμα προϊόντα κατέγραψαν πιο εντυπωσιακή αύξηση στην αξία των πωλήσεων, της τάξεως του 6,9%, με αποτέλεσμα την ενίσχυση του μεριδίου τους στο 73,2%. Η εξέλιξη αυτή αντικατοπτρίζει είτε αυξημένες επενδύσεις σε μάρκετινγκ και προβολή είτε μια εντεινόμενη προτίμηση των καταναλωτών για γνωστά brands, σε μια περίοδο όπου η εμπιστοσύνη αποκτά καθοριστικό ρόλο στις αγοραστικές αποφάσεις.

Ελαφρά κάμψη για τα PL σε τρόφιμα – Αντίθετη πορεία στα οικιακά

Σε επιμέρους κατηγορίες προϊόντων, η εικόνα παραμένει μικτή. Στα τρόφιμα, το μερίδιο των PL μειώθηκε στο 27,0% από 27,4% το 2024, ένδειξη αυξημένου ανταγωνισμού και στροφής προς τα επώνυμα. Στον τομέα Υγείας και Ομορφιάς (HBA), καταγράφεται επίσης μείωση από 21,6% σε 21,3%. Αντίθετα, τα PL διατηρούν τη δυναμική τους στα οικιακά προϊόντα, με το μερίδιο τους να φτάνει το 27,8%, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών. Η συνολική εικόνα της αγοράς διαμορφώνεται με ήπιες διακυμάνσεις, με τα επώνυμα προϊόντα να ενισχύουν τη θέση τους και τα PL να παραμένουν ένας υπολογίσιμος παίκτης

Foodreporter