Κατά 8,1% αυξήθηκε το 2023 η επιβατική κίνηση στη Σκιάθο, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία. 

Ας είναι καλά το αεροδρόμιο του νησιού, και ας όψεται ο Αριστοτέλης Ωνάσης που το 1972 μεσολάβησε για να κατασκευαστεί ο αεροδιάδρομος που σήμερα γνωρίζουμε. Ο Έλληνας μεγιστάνας υπήρξε ταχτικός επισκέπτης της Σκιάθου καθώς στο νησί του Παπαδιαμάντη διατηρούσε εξοχικό σπίτι η αδερφή του. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο διάδρομος του αεροδρομίου έχει μήκος μόλις 1.628 μέτρα, και θεωρείται αρκετά μικρός για λειτουργίες εμπορικών αεροσκαφών. Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες απαιτούν από τους κυβερνήτες τους να υποβληθούν σε επιπλέον εκπαίδευση για να χρησιμοποιήσουν το αεροδρόμιο, και απαιτούν όλες οι προσγειώσεις να γίνονται από τον πρώτο κυβερνήτη.

Ένα επιπλέον πρόβλημα είναι η κατωφέρεια στον διάδρομο 20 που τον κάνει να φαίνεται μικρότερος από ότι είναι. Το νοτιότερο μέρος δεν είναι ορατό από το σημείο όπου προσγειώνεται το αεροσκάφος. Αεροπλάνα που προσγειώνονται από την αντίθετη κατεύθυνση (διάδρομος 02) περνούν από τα ανατολικά της Σκιάθου και ακριβώς πάνω από έναν παραλιακό δρόμο, έξω ακριβώς από το σύνορο του αερολιμένα. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος το μέρος προσελκύει πολλούς φωτογράφους. Στον κόσμο των πιλότων αναφέρεται ως «Σαιντ Μααρτέν 2», λόγω της μεγάλης εγγύτητας που έχει με τη θάλασσα…

Για να μειωθεί ο χρόνος απογείωσης, τα αεροσκάφη πρέπει να έχουν ελάχιστο βάρος, για αυτό και αρκετοί τύποι αεροσκαφών, δεν μπορούν να μεταφέρουν αρκετά καύσιμα για απευθείας πτήσεις προς τη βόρεια Ευρώπη και πρέπει να πραγματοποιήσουν στάση ανεφοδιασμού…

Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Ωνάσης, για να μην είναι επικοινωνιακά αποκλεισμένος, είχε πληρώσει ένα μεγάλο ποσό εκείνη την εποχή στον ΟΤΕ για να φτάσουν τα καλώδια μέχρι το εξοχικό σπίτι και να αποκτήσει τηλέφωνο…

Λ.Ε.  thessaliaeconomy.gr