Σε μη βιώσιμο μοντέλο για τις επιχειρήσεις τους οδηγούνται πλέον ξενοδόχοι και ιδιοκτήτες καταλυμάτων, ειδικά σε περιοχές όπως οι Σποράδες που εξαρτώνται σημαντικά από βασικές χώρες – αγορές, όπως η Βρετανία (δεύτερη σε αφίξεις και έσοδα στη χώρα).

Ακόμα και η Ρωσία (στην πέμπτη θέση) απουσιάζει αυτή τη στιγμή από το «κάδρο» των κρατήσεων, αλλά και οι Σκανδιναβικές αγορές που «υπολειτουργούν», αφού μέχρι στιγμής καταφέρνουν να προσεγγίσουν προορισμούς με το 1/4 των πτήσεων και των επισκεπτών που θα μπορούσαν να φέρουν.

Σε ότι αφορά τις τιμές στις περισσότερες περιοχές, η έκπτωση διατηρείται στο – 20 %, ενώ γνωστή μονάδα της Σκιάθου που πέρυσι τον Ιούλιο «πωλούσε» τα δωμάτια 180 ευρώ τη βραδιά, έχει ρίξει τις τιμές στα 100 ευρώ.

Για τις επόμενες δύο εβδομάδες οι τιμές θα κινούνται σε «βαρομετρικό χαμηλό», ενώ κανείς δεν ξέρει αν θα πάρουν την «ανιούσα».

Η πανδημία έχει φέρει τα πάνω – κάτω. Η ζήτηση, τα ελεύθερα ταξίδια και οι πληρότητες θα καθορίσουν και τις τιμές» λένε άνθρωποι του χώρου.

Αρκετοί επιχειρηματίες είναι ιδιαίτερα προβληματισμένοι μέσα στην κρίση και άλλοι δείχνουν «εγκλωβισμένοι».

Όπως λένε, «πολλές φορές, όταν αρχίζει ο «πόλεμος των τιμών» για να τραβήξουμε πελάτες online, φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Μπορεί πρόσκαιρα να οδηγήσει σε αύξηση της πληρότητας, αλλά θα επηρεάσει το καθαρό κέρδος.

Καλύτερες είναι οι... επιδόσεις των Κυκλάδων σε σχέση με άλλους δημοφιλείς προορισμούς – όχι όμως σε όλα τα νησιά του αιγαιοπελαγίτικου τουριστικού συμπλέγματος.

Η Κρήτη έχει «σκαμπανεβάσματα», ενώ τα νησιά του Ιονίου και τα Δωδεκάνησα, δηλαδή περιοχές που εξαρτώνται κατά κύριο λόγο από τη μεγάλη βρετανική αγορά, όπως και οι Σποράδες, παραμένουν «κολλημένες» σε χαμηλά για την εποχή ποσοστά, ενώ έχουν ανοίξει σχεδόν όλα τα ξενοδοχεία.

Ενδεικτικά, η μέση πληρότητα - στην οποία όμως τα ποσοστά «παίζουν» από ξενοδοχείο σε ξενοδοχείο (άλλο μπορεί να έχει 20% και άλλο 80%) - σε δημοφιλή νησιά σήμερα (εικόνα Ιουνίου – αρχές Ιουλίου) είναι:

Μύκονος 70%

Σαντορίνη 65%

Πάρος 55%

Ηράκλειο 50%

Κως 40%

Κεφαλονιά 35%

Λασίθι 30%

Σκιάθος 20%

Ωστόσο, η αισιοδοξία της τουριστικής αγοράς διατηρείται ακόμη για τους μήνες Αύγουστο – Οκτώβριο ότι μπορεί να είναι καλύτεροι στο σκέλος των εσόδων, «αρκεί να καθυστερήσουμε την εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα με τους εμβολιασμούς».

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr (με πληροφορίες από Νένα Ουζουνίδου bankingnews.gr)