Αλλαγές και ανακατατάξεις στην εγχώρια αγορά προϊόντων μαργαρίνης ενδέχεται να σηματοδοτήσει η πώληση των brand μαργαρίνης του ομίλου Unilever, που ανακοινώθηκε χθες, στο πλαίσιο ευρείας αναδιοργάνωσης του πολυεθνικού κολοσσού.

Ειδικότερα, η διοίκηση της εταιρείας, υπό τον Paul Polman, ανακοίνωσε την έξοδό της από την δραστηριότητα των spreads, την συγχώνευση των κλάδων τροφίμων και ποτών, αλλά και την επαναγορά μετοχών της, ύψους 5 δισ. ευρώ, σε μία προσπάθεια να τονώσει την ανάπτυξη και να μειώσει το κόστος της, αποτρέποντας ταυτόχρονα κάποια νέα προσπάθεια εξαγοράς της. Συνολικά, η Unilever ανακοίνωσε πως οι πρωτοβουλίες της θα οδηγήσουν σε μείωση του κόστους της κατά 4-6 δισ. ευρώ.  Bitam

Η στρατηγική της Unilever να αποχωρήσει από τα προϊόντα επάλειψης, εκτιμάται ότι είχε ξεκινήσει ουσιαστικά από τον Δεκέμβριο του 2014, όταν η Unilever δημιούργησε αυτόνομη επιχειρηματική μονάδα (division) για όλες τις δραστηριότητες που αφορούν τις μαργαρίνες και συνολικά τα προϊόντα επάλειψης. Η νέα εταιρεία είχε ονομασθεί Unilever Baking, Cooking and Spreading.

Τα σήματα που παράγονται στην Ελλάδα από την Ελαϊς -Unilever και εντάσσονται στην κατηγορία αυτή, είναι τα Flora, Βιτάμ, Super Fresco, Άλτις Soft, Ελαϊς και Becel. Αυτή τη στιγμή δεν είναι γνωστό το χρονοδιάγραμμα σχετικά με την πώληση των συγκεκριμένων brands, ούτε και ο τρόπος με τον οποίο αυτή θα πραγματοποιηθεί, αν και πιθανότερο θεωρείται το σενάριο να εξαγορασθούν όλα μαζί.

Οι πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων σημείωσαν κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς πτώση 10,4% σε αξία, με αποτέλεσμα αυτές να υποχωρήσουν στα 44,3 εκατ. ευρώ και μείωση 12,6% σε όγκο, όταν οι πωλήσεις της συνολικής κατηγορίας εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ υποχώρησαν κατά 8,6% και 12,3% αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά τη συνολική δραστηριότητα των μαργαρινών του ομίλου, οι οποίες αποτιμώνται από τους αναλυτές στα 6-7 δισ. ευρώ, αναφέρεται ότι παρότι ο συγκεκριμένος τομέας παρουσιάζει υψηλά περιθώρια κέρδους, οι πωλήσεις παρουσιάζουν πτώση λόγω της μεταβολής στις συνήθειες των καταναλωτών που στρέφονται σε πιο φυσικά προϊόντα όπως το φρέσκο βούτυρο.

Με τον ανασχεδιασμό των δραστηριοτήτων της, η Unilever στοχεύει στην αύξηση των περιθωρίων λειτουργικού κέρδους στο 20% έως το 2020, από 16,4% που είναι σήμερα.

Κυρέλα Πέτρου