Τουλάχιστον δύο μήνες απαιτούνται, στην καλύτερη περίπτωση, για την ολοκλήρωση της συναλλαγής και τη μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Iταλούς της Ferrovie dello Stato Italiane. Και αυτό, διότι προαπαιτείται αφενός η διαγραφή υποχρεώσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ με κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και αφετέρου υπογραφή νέας υπουργικής απόφασης από το υπ. Μεταφορών προκειμένου να διασφαλιστεί η καταβολή των επιχορηγήσεων για την εκτέλεση των άγονων γραμμών. Ομως το θέμα των 700 εκατ. αναμένεται να συνεκτιμηθεί στην Ε.Ε. και με άλλους φακέλους που έχει «γεννήσει» η προ ετών συμφωνία για τις κρατικές επιδοτήσεις του ΟΣΕ (παραχώρηση όλου του Θριασίου, αποτίμηση τροχαίου υλικού, άλλες παραχωρήσεις εκτάσεων της ΓΑΙΑΟΣΕ, άνοιγμα αγοράς σε ιδιώτες, ιδιωτικοποίηση ΕΕΣΣΤΥ κ.λπ.). Ετσι δεν είναι βέβαιο το πότε θα «καθαρίσει» ο ισολογισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με αυτό το δεδομένο, το υπουργείο Μεταφορών μοιάζει να περιμένει πρώτα αυτές τις αποφάσεις και μετά να χειριστεί το ζήτημα των άγονων. Υπενθυμίζεται ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο, που ενέκρινε τη σύμβαση με τους Ιταλούς, ενέκρινε μαζί της και διαλυτική αίρεση εάν δεν εκδοθεί σε εύλογο χρονικό διάστημα η νέα υπουργική απόφαση που θα αίρει τις αβεβαιότητες σχετικά με την καταβολή και το ύψος των επιδοτήσεων. To ζήτημα έχει επιπλοκές και στην ιδιωτικοποίηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού. 

Πολύ πιο πίσω βρίσκεται ο διαγωνισμός για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Αν και οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν τελικά στις 24 Μαρτίου, εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν μήνες για να ολοκληρωθεί η διαδικασία έγκρισης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Επιτροπή Ανταγωνισμού (πιθανότατα την ελληνική, όπως στον ΟΛΠ) και να περάσει από τη Βουλή η σύμβαση παραχώρησης. Επενδύτες εκτιμούν πως πριν από τα τέλη Οκτωβρίου, και εφόσον δεν υπάρξουν απρόβλεπτες πολιτικές εξελίξεις, είναι αδύνατον να περάσει το 67% του ΟΛΘ σε νέο μέτοχο. Πάντως το ενδιαφέρον είναι υπαρκτό και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τη CMA CGM S.A., που συμμετέχει διά της θυγατρικής της Terminal Link και σε κοινοπρακτικό σχήμα με την Deutsche Invest Equity Partners, την Dubai Ports World, τη Mitsui & Co. Ltd και την ICTS. 

Καθημερινή (Βαγγέλης Μανδραβέλης, Ηλίας Μπέλλος)