Ακόμα και τα πιο ευφάνταστα σενάρια καθώς και  τις επίσημες μελέτες μελλοντικής επιβατικής κίνησης έχουν ξεπεράσει οι επιδόσεις της Fraport, η οποία φαίνεται να ανακάλυψε στην Ελλάδα φλέβα χρυσού με τη συμφωνία που υπέγραψε με το ελληνικό δημόσιο καθώς η τελική καταγεγραμμένη επιβατική κίνηση για το έτος 2018 υπερβαίνει τους στόχους που είχαν τεθεί για το 2036 σε πέντε αεροδρόμια. 

Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι κατά πόσο επωφελείται το δημόσιο από αυτές τις επιδόσεις και αν παρακολουθείται η σύμβαση η οποία έχει ιδιαίτερα πολύπλοκα χαρακτηριστικά.

Χαρακτηριστικό του ράλι αφίξεων είναι το γεγονός  πως το Αεροδρόμιο της Κέρκυρας με συνολική επιβατική κίνηση 3,36 εκ. επιβάτες στο έτος 2018, πέτυχε αύξηση δηλαδή σε ποσοστό άνω του 30% σε σχέση με το 2016 και ξεπέρασε κατά 60.000 επιβάτες από τον στόχο των 3,3 εκ επιβατών για το έτος 2036. 

Αντίστοιχη κάλυψη των προσδοκώμενων στόχων του έτους 2036 προκύπτει και στα  αεροδρόμια Καβάλας, Κεφαλονιάς, Σαντορίνης και Μυκόνου.

Σε ότι αφορά τη Θεσσαλία και το αεροδρόμιο Σκιάθου καταγράφεται ήδη αύξηση 8% της επιβατικής κίνησης το 2018 έναντι του 2016. Πιο συγκεκριμένα οι 404.227 επιβάτες του 2016 έφτασαν τους 437.916 το 2018, ενώ ο στόχος των 441.294 του 2036 αναμένεται επιτευχθεί ίσως σε ένα χρόνο αν διατηρηθεί το ποσοστό αύξησης.

Είναι δε εντυπωσιακό το γεγονός ότι η επίτευξη των στόχων έγινε παρά το ότι  μεσούσης της τουριστικής περιόδου 2018, υπήρχε  έντονη κατασκευαστική δραστηριότητα και στα 14 αεροδρόμια διαχείρισης FRAPORT 

Σύμφωνα με τα στοιχεία προκύπτει εντυπωσιακή αύξηση επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η FRAPORT από το 2017 με κάποια μάλιστα ‘’πρωτοκλασάτα’’ αεροδρόμια να έχουν φτάσει στα επίπεδα του 30% - 40% όπως τα αεροδρόμια Μυκόνου και Σαντορίνης.

Επίσης άλλοι προορισμοί που παρουσιάζουν ακόμα μεγαλύτερη αύξηση που ξεπερνάει το 40% σε σχέση με τα επίσημα στοιχεία του 2016, είναι το αεροδρόμιο της Καβάλας καθώς και της Κεφαλλονιάς.

Επισημαίνεται ότι στη Θεσσαλονίκη φαίνεται να υπάρχει αύξηση στη διετία 2016 έως 2018 μόλις 17% αλλά θα πρέπει να ληφθούν υπό όψιν τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν το 2018.

Νίκος Καρούτζος bankingnews.gr