Στο υδροηλεκτρικό της Μεσοχώρας και στο Βόρειο τμήμα του Ε65 επικεντρώθηκε η ομιλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη κατά την επίσκεψή του στα Τρίκαλα

Στην εκδήλωση στο Μουσείο Τσιτσάνη, ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για μία σπουδαία μέρα για τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο, χαρακτήρισε το έργο κατασκευής του βόρειου τμήματος του οδικού άξονα ως ένα εμβληματικό έργο, ενώ συνέδεσε σε ό,τι αφορά την περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας το έργο με την επιχείρηση απολιγνιτοποίησης.

Εξήρε επίσης τις προσπάθειες του υπουργείου Μεταφορών και δήλωσε την πίστη του στην εταιρία ΤΕΡΝΑ, που ανέλαβε την κατασκευή του βόρειου τμήματος του οδικού άξονα.

Μεσοχώρα

Σε ό,τι αφορά το έργο της Μεσοχώρας,, μετά πρόσφατη εξέλιξη, στο πλαίσιο της οποίας το ΣτΕ  ακύρωσε την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου, καθώς έκανε δεκτή την αίτηση του Συνδέσμου Κατακλυζομένων Μεσοχώρας, σήμερα  ο πρωθυπουργός εξήγγειλε από τα Τρίκαλα την επικαιροποίηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το φράγμα, ώστε να προχωρήσει η νέα έγκριση περιβαλλοντικών όρων και το φράγμα να λειτουργήσει.

Επίσης δεσμεύτηκε η κυβέρνηση να εξετάσει και τα ζητήματα μερικής εκτροπής του Αχελώου, για τα οποία είπε ότι είναι πολλά και σύνθετα, με πολλές δικαστικές εκκρεμότητες. «Ωστόσο – πρόσθεσε – η Μεσοχώρα είναι το πρώτο βήμα,  η αναγκαία συνθήκη για να επανεξετάσουμε τη μερική μεταφορά υδάτων από την δυτική Ελλάδα στη Θεσσαλία».

Κατά την επίσκεψή του στα Τρίκαλα ο πρωθυπουργός συνοδευόταν  από τους δύο Θεσσαλούς υπουργούς, τον Τρικαλινό υπουργό Ενέργειας Κ. Σκρέκα, τον Καρδιτσιώτη υπουργό Δικαιοσύνης, Κ. Τσιάρα, τον υπουργό Μεταφορών κ. Καραμανλή και τον υφυπουργό Εσωτερικών κ. Στ. Πέτσα.

Την εκδήλωση επίσης χαιρέτησαν οι τρεις περιφερειάρχες, Θεσσαλίας,  κ. Αγοραστός, Δυτικής Μακεδονίας κ. Κασαπίδης και Ηπείρου κ. Καχριμάνης, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δήμαρχος Τρικκαίων κ. Παπαστεργίου και ο πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ κ. Περιστέρης.

Αναλυτικά η τοποθέτηση του πρωθυπουργού:

"Θέλω, επίσης, να πω μία κουβέντα για ένα ζήτημα το οποίο έθεσαν οι Περιφερειάρχες και αφορά στα μεγάλα έργα υποδομής που συνδέονται με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο με αυτό το έργο το οποίο αποκαλούμε «εκτροπή του Αχελώου».

Θεωρώ αδιανόητο το Ελληνικό Δημόσιο να έχει δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε σημαντικά έργα υποδομής τα οποία παραμένουν αυτή τη στιγμή ημιτελή.

Έχω δώσει την κατεύθυνση στο Υπουργείο, στον Κώστα Σκρέκα, ο οποίος ηγείται του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε συνδυασμό με τις πρωτοβουλίες που πρέπει να αναλάβει η ΔΕΗ  να επικαιροποιηθεί αμέσως η Μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το φράγμα της Μεσοχώρας, έτσι ώστε να προχωρήσουμε σε νέα έγκριση περιβαλλοντικών όρων και το φράγμα της Μεσοχώρας επιτέλους να λειτουργήσει ως μεγάλο υδροηλεκτρικό έργο.

Σε μία εποχή όπου αναζητούμε τρόπους να μειώσουμε τις εκπομπές του αερίου του θερμοκηπίου, σε μία εποχή όπου η καθαρή ενέργεια πρέπει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο ενεργειακό μας μείγμα, είναι απολύτως απαραίτητο, το τελευταίο ουσιαστικό μεγάλο έργο υποδομής που αφορά υδροηλεκτρική ενέργεια, να ολοκληρωθεί αυτοτελώς.

Θα συνεισφέρει παραπάνω από 160 MW σταθερής ενέργειας στο σύστημα, θα έχει σημαντική αντιπλημμυρική, θα αποφέρει σημαντική αντιπλημμυρική βοήθεια σε όλη τη λεκάνη απορροής και βέβαια γιατί όχι θα δημιουργήσει, στη Λίμνη Πλαστήρα, ενδεχομένως, ένα νέο πόλο επίσκεψης σε μία περιοχή, η οποία για τους πιο πολλούς από εμάς τουλάχιστον είναι παντελώς άγνωστη.

Θα προχωρήσουμε, λοιπόν, στην ολοκλήρωση του έργου της Μεσοχώρας και θα εξετάσουμε - όπως γνωρίζετε- τα ζητήματα της μερικής εκτροπής του Αχελώου, είναι ζητήματα εξαιρετικά σύνθετα, με πάρα πολλές δικαστικές εκκρεμότητες οι οποίες πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Η Μεσοχώρα, όμως, αποτελεί το πρώτο βήμα είναι αναγκαία όχι κατ’ ανάγκη την ικανή συνθήκη για να επανεξετάσουμε το έργο της μερικής μεταφοράς υδάτων από τη Δυτική Ελλάδα στη Θεσσαλία."

Λ.Ε. thessaliaeconomy.gr