Χρονιά ανάπτυξης της νέας υπηρεσίας efood last mile θα αποτελέσει το 2024 για το efood, που φιλοδοξεί η υπηρεσία αυτή να εξελιχθεί σε μία άμεση και αποτελεσματική λύση για τα καταστήματα, ώστε να μπορούν να παραδίδουν τα προϊόντα τους στους καταναλωτές άμεσα, χωρίς να έχουν απαραίτητα συνεργασία με την πλατφόρμα του efood. Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, το efood last mile, που θα αναπτυχθεί εντός του έτους, είναι μια υπηρεσία παράδοσης που μπορεί να επιλέξει οποιαδήποτε εμπορική επιχείρηση για να αποστείλει τα προϊόντα της στους καταναλωτές, χωρίς να συνεργάζονται απαραίτητα με την πλατφόρμα του efood. Οι επιχειρήσεις αξιοποιούν τον στόλο διανομέων του efood, ανάλογα με τις προγραμματισμένες ή έκτακτες ανάγκες τους, μέσα από το efood last mile, αποστέλλοντας τα προϊόντα τους, είτε μέσα στην επόμενη ώρα από την παραγγελία είτε εντός δύο ημερών. Η νέα υπηρεσία θα δίνει στα συνεργαζόμενα καταστήματα τη δυνατότητα να αποκτήσουν ένα επιπλέον κανάλι πώλησης, χωρίς να χρειάζεται να αναλάβουν τα ίδια το κομμάτι της διανομής. Για την αξιοποίηση της υπηρεσίας, τα καταστήματα θα κάνουν μια απλή ηλεκτρονική διαδικασία, ενώ οι χρήστες θα μπορούν να παρακολουθήσουν σε πραγματικό χρόνο την πορεία της παράδοσης με live tracking, κάνοντας κλικ σε έναν σύνδεσμο που θα λάβουν μετά την ολοκλήρωση των αγορών τους, χωρίς να απαιτείται η εγκατάσταση της εφαρμογής.

Επέκταση της υπηρεσίας  delivered by efood μετά το +48% του 2023

Το 2024 αναμένεται επιπλέον η επέκταση της υπηρεσίας delivered by efood, με τη ζήτηση από νέα καταστήματα όπως και από τα συνεργαζόμενα (που δεν κάνουν χρήση του delivered by efood), να είναι συνεχώς αυξανόμενη, σύμφωνα με τις πηγές της εταιρείας.  Πρόκειται για μία υπηρεσία που δημιούργησε πρώτο το efood για την ελληνική αγορά και ανέπτυξε, ως ένα νέο μοντέλο λειτουργίας των υπηρεσιών διανομής, η οποία κατέγραψε σημαντική ανάπτυξη το 2022, ενώ το 2023 αποτέλεσε το έτος κατά το οποίο το delivered by efood εδραιώθηκε πλέον και επεκτάθηκε στην ελληνική αγορά, καταγράφοντας σημαντική αύξηση τόσο στον όγκο παραγγελιών όσο και στον αριθμό καταστημάτων που το επιλέγουν ως υπηρεσία. Ουσιαστικά, είναι η παγίωση του delivered by efood ως υπηρεσία που ανοίγει το δρόμο για τη δημιουργία της υπηρεσίας last mile, ως το επόμενο βήμα του efood.  Ήδη, το δίκτυο των συνεργαζόμενων καταστημάτων που αξιοποιούν την υπηρεσία διανομής του efood με το δικό του στόλο έφτασε το περασμένο έτος τα 8.756, σε 21 πόλεις της Ελλάδας, με τελευταίες προσθήκες στη γεωγραφική επέκταση της υπηρεσίας τη Λαμία, τη Ρόδο, τη Χαλκίδα και τις Σέρρες. Η υπηρεσία delivered by efood κατέγραψε το 2023 αύξηση 48%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Συγκεκριμένα, σε επίπεδο καταστημάτων, τα καταστήματα που επιλέγουν περισσότερο την υπηρεσία delivered by efood για την διανομή των προϊόντων τους με τον στόλο του efood είναι τα καφέ, τα mini market και τα ζαχαροπλαστεία. 

Σε επίπεδο προτιμήσεων των καταναλωτών, οι οποίοι επέλεξαν την υπηρεσία delivered by efood, τα πιο δημοφιλή προϊόντα ήταν τα είδη supermarket και μικρής λιανικής -μέσω του efood market-, τα burger και ο καφές για το 2023. Σημειώνεται ότι το 2023 το efood πρόσθεσε τη νέα υπηρεσία Σκλαβενίτης Express, παρέχοντας μια επιπλέον δυνατότητα στους καταναλωτές, κυρίως για τις μικρού όγκου παραγγελίες που καλύπτουν άμεσες ή έκτακτες ανάγκες τους, επιλέγοντας ανάμεσα σε 2.400 προϊόντα από τα supermarket Σκλαβενίτης και παραλαμβάνοντας σε λιγότερο από μια ώρα από την παραγγελία τους, με τον στόλο διανομής του efood. 

Σημαντική αύξηση του αριθμού των διανομέων

Σύμφωνα με τις πηγές της εταιρείας, η δημιουργία της νέας υπηρεσίας efood last mile σε συνδυασμό με τη συνεχή αύξηση της ζήτησης για την υπηρεσία delivered by efood, θα οδηγήσει, το 2024, στη σημαντική αύξηση του αριθμού των διανομέων, με τους οποίους συνεργάζεται η εταιρεία, η οποία προγραμματίζει ήδη την πρόσληψη επιπλέον 20% από το σημερινό στόλο διανομέων.

Σπύρος Πιστικός Foodreporter