Σε ηλικία 76 ετών, έφυγε από τη ζωή, χτυπημένος από τον καρκίνο, ο Κώστας Αποστολίδης, ιδρυτής και πρόεδρος της Raycap, της εταιρείας από τη Δράμα που κατάφερε να κατακτήσει τις διεθνείς αγορές με Ελληνική τεχνολογία αιχμής.

Η περίπτωσή του ορίζει το ελληνικό επιχειρηματικό όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Γεννημένος στη Δράμα το 1948, σε οικογένεια με ρίζες προσφυγικές, σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, κατόπιν στον Καναδά και ύστερα στο Χάρβαρντ. «Απλά παιδιά είμαστε από σπίτια φτωχά αλλά όλοι μπορούν να τα καταφέρουν», έλεγε και πίστευε στη σκληρή δουλειά που συνδυάζεται με ηθικές αξίες. Μυαλό τετραπέρατο έπιασε εξαρχής ότι οι ευρεσιτεχνίες σε δύσκολα τεχνικά θέματα θα του άνοιγαν μια επιχειρηματική δίοδο. Ιδρύοντας το 1987 τη Raycap έγινε σταδιακά ένας από τους πιο καταξιωμένους διεθνώς «παίκτες» στον τομέα της ηλεκτρικής προστασίας συστημάτων από απότομες αυξομειώσεις τάσης, όπως λ.χ. μετά τη ρίψη ενός κεραυνού.

Ετσι ξεκίνησε και έφτασε να δημιουργήσει την πρώτη μεγάλη πατέντα, το Strikesorb, για τη θωράκιση ηλεκτρικού εξοπλισμού από κρουστικές υπερτάσεις. Υστερα ανέπτυξε συστηματικά αυτήν την τεχνολογία με σειρά προϊόντων που του έφεραν συνεργασίες με την FAA για τη θωράκιση των ραντάρ όλων των αμερικανικών αεροδρομίων, τη Vestas για όλες τις ανεμογεννήτριές της, τον τηλεπικοινωνιακό γίγαντα AT&T για τους σταθμούς κινητής τηλεφωνίας και δεκάδες άλλους πανίσχυρους ομίλους. Συνέχισε και με άλλες πατέντες, που είχαν την αρχική τους έμπνευση στα θέματα που απασχολούσαν τους πελάτες του.

Η φιλοσοφία του ήταν απλή: η προτεραιότητα δεν είναι το κέρδος αλλά να βρεις τη λύση που ψάχνει ο πελάτης σου. Επένδυσε στην έρευνα, την καινοτομία και τη σταθερά υψηλή ποιότητα, τα προϊόντα του δεν είχαν ημερομηνία λήξης. Με αυτήν τη συνταγή κατάφερε από τους τρεις εργάτες που είχε προσλάβει το 1987 να φτάσει σε εκατοντάδες εργαζόμενους σε επτά μονάδες σήμερα, στην Αττική, τη Δράμα, το Αϊνταχο, τη Νότια Καρολίνα και το Νιου Τζέρσεϊ στις ΗΠΑ, το Μόναχο και τη Σλοβενία. Για να βρίσκεται πρωτοπόρος επένδυσε στα καλύτερα μυαλά «και τα καλύτερα παιδιά» ώστε οι εργαζόμενοι να εστιάζουν στη δουλειά και όχι στις προσωπικές τους φιλοδοξίες ή τα χρήματα. Σε μια ομιλία του στο Tedx το έκανε πιο λιανά: «Να έχουν τον νου της στην μπάλα όχι στην κερκίδα»

Ήταν εξαιρετικά χαμηλών τόνων, γεμάτος θέληση και ασίγαστο όραμα προόδου, με ήθος και τεράστια προσφορά στον πολιτισμό και την πόλη του τη Δράμα.

Κ.Τ. thessaliaeconomy.gr