Αν και επισήμως δεν έχει γίνει γνωστό από το ΤΑΙΠΕΔ ούτε ποια είναι η κοινοπραξία από την οποία ζήτησε βελτιωμένη οικονομική πρόταση για την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας Οδού όπως ούτε και το προσφερόμενο τίμημα, εντούτοις από νωρίς το απόγευμα της Παρασκευής, οι πληροφορίες «δείχνουν» στην πλευρά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (με την Egis, η οποία έχει παρουσία στην Ελλάδα και εμπειρία από την Αττική Οδό), ενώ τα σενάρια κάνουν λόγο για υψηλό τίμημα (ακούγεται ακόμα και άνω των 1,2-1,4 δισ. ευρώ). 

Σε κάθε περίπτωση, μέσα στο προσεχές διάστημα (θεωρητικά τέλη Ιουλίου έως αρχές Αυγούστου), θα υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις, αν και η «νίκη» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελεί στην αγορά κάτι σαν «κοινό μυστικό».

Το… «καπάρωμα» και της Εγνατίας Οδού, αποτελεί μια σημαντικότατη επένδυση για τον ομίλου του οποίου ηγείται ο κ. Περιστέρης, μια από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις και σίγουρα τη μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση της χρονιάς, μια επιτυχία τόσο για τον κατασκευαστικό όμιλο όσο και για το ΤΑΙΠΕΔ.

Όπως εδώ και καιρό έχει αναδείξει το insider, ο «νικητής» του διαγωνισμού βάζει «γερά θεμέλια» κυριαρχίας στον κλάδο των υποδομών, στις κατασκευές, ιδίως με την μεγάλη αύξηση του ανεκτέλεστου, και βέβαια στον τομέα παραχωρήσεων. Εφόσον επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες και οι εκτιμήσεις και το έργο κατακυρωθεί στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis, θα ενισχύσει το  ανεκτέλεστο του κατασκευαστικού ομίλου που τοποθετείται στα 3 δισ. ευρώ. Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που επιβεβαίωσε άμεσα όσα ανέφερε για ακόμα μία φορά ο επικεφαλής του, Γ. Περιστέρης, και στην πρόσφατη γενική συνέλευση, προχωρά σε επενδύσεις πολλών δις ευρώ, σε όλους τους τομείς, «χτυπάει» κάθε διαγωνισμό (δημόσια έργα, ιδιωτικά, παραχωρήσεις, ΣΔΙΤ, απορρίμματα κ.α.) και κάθε ιδιωτικοποίηση (σε όλες τις μεγάλες του ΤΑΙΠΕΔ), ενώ ως γνωστόν προχωρά σε μεγάλες μπίζνες στην ενέργεια.

Εκεί που πάντως καθίσταται κυρίαρχος ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι στους τομείς κατασκευών και παραχωρήσεων. Άλλωστε, πρέπει να σημειωθεί ότι διαγωνισμοί όπως οι οδικές συμβάσεις παραχώρησης έχουν τόσο κατασκευαστικό αντικείμενο όσο και εκμετάλλευση/λειτουργία (παραχώρηση). Άλλοι όμιλοι, όπως οι ξένοι (Vinci, Hochtief κ.α.) πλέον ενδιαφέρονται κυρίως για τον τομέα παραχώρησης και άλλοι (οι εγχώριοι) και για την κατασκευή. Έτσι, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ «κερδίζει πόντους» και στα δύο με την Εγνατία Οδό.

Γιώργος Παπακωνσταντίνου insider.gr