Απάντηση σε άρθρο του thessaliaeconomy.gr για την κατάργηση του φλιτζανιού σε μέρος των καταστημάτων της και την αντικατάστασή του με χάρτινο, απέστειλε το τμήμα μάρκετινγκ της θεσσαλικής εταιρείας Bruno Cofee Storees.

Κάτω από την επιστολή ακολουθεί η απάντηση του αρθρογράφου μας.

*Η εταιρεία την Πέμπτη έστειλε νέα επιστολή η οποία δημοσιεύεται κάτω από την απάντησή μας.

"κ. Τόλη, 

Προς απάντηση και πλήρη διάψευση του άρθρου που δημοσιεύσατε στις 17/7/2020 στο thessaliaeconomy.gr, σχετικά με την εταιρία «Bruno» και τα ροφήματα που αυτή παράγει, επαγόμαστε τα ακόλουθα:

Πρωτίστως, πρέπει να σας ενημερώσουμε, ότι εδώ και δεκάδες χρόνια τα ζεστά ροφήματα σερβίρονται σε όλο τον κόσμο και σε χάρτινα σκεύη.

Πέραν αυτού όμως, αφ’ ης στιγμής αποφασίσατε να προβείτε στη σύνταξη ενός άρθρου με θέμα τις υπηρεσίες που παρέχει η  εταιρία «Bruno», οφείλατε να γνωρίζετε, ότι η εταιρία μας διαθέτει δυο τύπους καταστημάτων:

Αυτά που διαθέτουν υπηρεσία σερβιτόρων και προσφέρουν τα ροφήματα ή τα ποτά στους πελάτες σε σκεύη πορσελάνης ή γυαλιού, ενώ ταυτόχρονα λειτουργούν και ως take away, μόνο με χάρτινα σκεύη, και τα καταστήματα που λειτουργούν αποκλειστικά ως take away, χωρίς σερβιτόρους.

Τούτο συμβαίνει σε παγκόσμια κλίμακα και σχεδόν σε όλες τις «αλυσίδες» πώλησης καφέ, ως σας αναφέρουμε και ανωτέρω.

Τα χάρτινα ποτήρια που διαθέτει η εταιρία μας είναι επιλεγμένα με πολύ αυστηρά κριτήρια, είναι εξαιρετικής σύνθεσης, με διπλή επίστρωση, προκειμένου να επιτυγχάνεται η άριστη "συμπεριφορά" των ροφημάτων, όταν αυτά έρχονται σε επαφή με πάγο, νερό, γάλα και  εν γένει συνθήκες υγρασίας και έχουν υποστεί όλους τους απαραίτητους εργαστηριακούς ελέγχους.

Εργαζόμαστε πάνω σε αυτό το αντικείμενο δεκαετίες και νιώθουμε ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ, καθώς παράγουμε τον καλύτερο καφέ, τον οποίο προσφέρουμε στους καταναλωτές μας σε σκεύη που ουδόλως αλλοιώνουν τη γεύση του.

Η ομάδα “Bruno” καθημερινά φροντίζει η ποιότητα του espresso και όλων των ροφημάτων να είναι άριστη, με κύριο γνώμονα τον σεβασμό στον καταναλωτή και την πλήρη ικανοποίηση του!!

Είμαστε συνεπώς σε θέση να γνωρίζουμε πολύ καλύτερα από εσάς πώς παράγεται ένας καλός espresso και ποιοί παράγοντες επηρεάζουν τη ποιότητα του ή τη γεύση του και αυτούς τους παράγοντες τους ελέγχουμε καθημερινά, με αυστηρά επαγγελματικούς και σύγχρονους τρόπους.

Όλα τα ροφήματα μας υπόκεινται σε τακτικούς και αυστηρούς ποιοτικούς και γευστικούς ελέγχους, γεγονός που μας διατηρεί στις πρώτες θέσεις της προτίμησης των καταναλωτών.

Για το λόγο αυτό άλλωστε, μολονότι στα καταστήματα μας υπάρχει βιβλίο παραπόνων, ποτέ ως τώρα δεν δεχθήκαμε παρατήρηση ή παράπονο για τη ποιότητα του espresso, που προσφέρουμε σε χάρτινο ποτήρι. 

Πέραν όμως των ανωτέρω, τα οποία θέλουμε να πιστεύουμε ότι αγνοούσατε, αντιμετωπίζουμε με ιδιαίτερο προβληματισμό τη σοβαρή παράλειψη σας να ενημερωθείτε επισταμένα περί των ζητημάτων που θίγει το άρθρο σας, προτού προβείτε σε οποιαδήποτε δημοσιογραφική ανάρτηση στο διαδίκτυο, προκειμένου να ενημερώσετε το αναγνωστικό σας κοινό.

Θα μπορούσατε λοιπόν πρωτίστως και προτού δημοσιεύετε το προσβλητικό αυτό άρθρο σας είτε να απευθυνθείτε απευθείας στην εταιρία μας με αποστολή σχετικού email, είτε να υποβάλετε τη σχετική παρατήρηση σας στο βιβλίο παραπόνων κάποιου καταστήματος μας και να λάβετε (όπως προβλέπεται) την ίδια τεκμηριωμένη απάντηση από εμάς. 

Εσείς όμως δεν ενεργήσατε κατ’ αυτόν τον τρόπο, αλλά αντιθέτως προτιμήσατε να διοχετεύσετε στο αναγνωστικό σας κοινό εσφαλμένες πληροφορίες, περί δήθεν κακής ποιότητας του espresso που προσφέρουμε σε χάρτινο ποτήρι στους καταναλωτές μας.

Όσον αφορά τη τιμολογιακή μας πολιτική, την οποία και αυτή θίγετε με το άρθρο σας, οφείλουμε να σας γνωστοποιήσουμε ότι αυτή καθορίζεται αποκλειστικά από την εταιρία μας και δεν δεχόμαστε υποδείξεις και συμβουλές από κανέναν τρίτο. Ωστόσο θα  πρέπει να γνωρίζετε ότι η παροχή του ροφήματος σε χάρτινο σκεύος είναι πιο δαπανηρή για τον πάροχο της αντίστοιχης υπηρεσίας, καθώς η αναλώσιμη ύλη του χάρτινου ποτηριού μετά τη χρήση αχρηστεύεται πλήρως, σε αντίθεση με το γυάλινο φλιτζάνι, που καθαρίζεται και χρησιμοποιείται ξανά.

 Η εταιρία μας σε όλα τα καταστήματα της ανέκαθεν προσφέρει στους καταναλωτές μας αρίστης ποιότητας υπηρεσίες, με το χαμηλότερο δυνατό κόστος και για το λόγο τούτο δεν δεχόμαστε από κανέναν αβάσιμα και δυσφημιστικά σχόλια.

Τέλος, επειδή είναι προφανές ότι έχετε εσφαλμένη εντύπωση επί του θέματος για το οποίο αρθρογραφήσατε και επειδή θέλουμε να πιστεύουμε, όντας καλόπιστοι απέναντί σας, ότι η εσφαλμένη αυτή εντύπωση σας, οφείλεται σε αμέλεια, καθώς παραλείψατε να λάβετε την αναγκαία ενημέρωση και πληροφόρηση, πριν προβείτε στη σύνταξη του εν λόγω άρθρου σας, σας καλούμε τη προσεχή εβδομάδα και συγκεκριμένα την Πέμπτη 23/7 και ώρα 12 μ.μ. στα κεντρικά γραφεία της εταιρίας μας (3χλμ Π.Ε.Ο. Λάρισας - Βόλου), προκειμένου να διαπιστώσετε ιδίοις όμμασι πως παρασκευάζεται και σερβίρεται σε χάρτινα σκεύη από την υπεύθυνη και άρτια εκπαιδευμένη ομάδα μας ο καλός καφές espresso, χωρίς να χάνει κανένα από τα γευστικά και αρωματικά του στοιχεία.

Πιστεύουμε, ότι έτσι θα θελήσετε και ο ίδιος να ανακαλέσετε και να ανασκευάσετε άμεσα όσα αναληθή διατυπώσατε για την εταιρία μας.

ΥΓ1: Η απάντηση μας προς εσάς είναι ο άριστης ποιότητας espresso (και όλα τα ροφήματα), που παρασκευάζουμε στη Bruno coffee stores και σερβίρουμε (και) στο χάρτινο ποτήρι, χωρίς το ρόφημα να υφίσταται την παραμικρή αλλοίωση.

ΥΓ2: Μας προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός, ότι στο άρθρο που δημοσιεύσατε κάνετε ευθεία και άμεση αναφορά στην εταιρία μας και μόνον, μολονότι χιλιάδες εταιρίες ανά τον κόσμο και δεκάδες εντός της Ελληνικής επικράτειας ακολουθούν τη πρακτική της χορήγησης ροφήματος καφέ σε χάρτινο ποτήρι σε όλους ανεξαιρέτως τους πελάτες τους!!!.

Παρακαλούμε λοιπόν για τους λόγους που ανωτέρω εκθέτουμε και προς ορθή ενημέρωση του αναγνωστικού σας κοινού, όπως άμεσα δημοσιεύσετε στο site σας thessaliaeconomy.gr αυτούσια τη παρούσα απάντηση μας. Σε αντίθετη περίπτωση θα θεωρήσουμε δικαιολογημένα πως κίνητρο για τη σύνταξη του αναληθούς εν λόγω άρθρου σας δεν υπήρξε το δημοσιογραφικό σας δαιμόνιο, αλλά τουναντίον ταπεινά ελατήρια και προθέσεις, μη αρμόζουσες σε ανθρώπους που ασκούν με ευσυνειδησία το λειτούργημα της ενημέρωσης του Έλληνα πολίτη.

Λάρισα, 21-07-2020

Για τη Bruno coffee stores

Τμήμα marketing"

Η απάντηση του thessaliaeconomy.gr

Ειλικρινά δεν κατανοούμε το λόγο για τον οποίο η επιχείρηση Bruno Cofee Stores μπήκε στον κόπο να συντάξει μια απάντηση 879 λέξεων, σε ύφος και περιεχόμενο που δεν θυμίζει βέβαια τμήμα μάρκετινγκ αλλά δικηγόρο ο οποίος μάλλον δεν πίνει ούτε καφέ. 

Πως είναι δυνατόν ο επιστολογράφος να αναφέρει ότι “διαψεύδει πλήρως” όλες τις απόψεις μας που διατυπώνονται στο άρθρο - μαζί και εκείνες που αναφέρουν ότι ο “καφές που βγαίνει από τις μηχανές των καταστημάτων Bruno είναι πρώτης διαλογής” ή ότι  “η Bruno είναι μια θεσσαλική αλυσίδα που απέδειξε ότι η επαρχία μπορεί να μεταφέρει την κουλτούρα του καλού καφέ σε όλη τη χώρα”.

Ίσως το κάνει πασχίζοντας να μας κατατάξει στους “εχθρούς” της εταιρείας, επειδή ο “εχθρός” αποτελεί πάντα έναν βολικότερο στόχο.

Πουθενά στο κείμενό μας δεν αμφισβητούμε την ποιότητα της επιχείρησης και των προϊόντων της. Ούτε βέβαια την ασφάλεια και τις ποιοτικές προδιαγραφές του χάρτινου περιέκτη.

Εκείνο που κατακρίνουμε είναι το γεγονός ότι κατάργησε το φλιτζάνι του καφέ σε πληθώρα καταστημάτων της, επιβάλλοντας στους πελάτες της να τον πίνουν στο χάρτινο κυπελλάκι ακόμα και αν επιθυμούν να καθίσουν σε κάποιο από τα τραπεζάκια της.

Και μάλιστα το έπραξε απροειδοποίητα. Ούτε καν ενημέρωσε έξω από τα συγκεκριμένα καταστήματα ότι οι καφέδες παρέχονται μόνο σε χάρτινο κύπελλο. Τουλάχιστον έτσι κάποιοι θα μπορούσαν να αποφύγουν την ταλαιπωρία της στάθμευσης και της συνακόλουθης αναμονής μπροστά στο μπαρ, μέχρι να διαπιστώσουν ότι μπήκαν σε λάθος μαγαζί.

Και ας μην καμώνεται η εταιρεία ότι τα καταστήματά της, στην κατηγορία Take Away, έδιναν πάντα τους καφέδες σε κύπελλο. Επί χρόνια ο υπογράφων και όσοι επέλεγαν τα Καφέ Bruno, έπιναν τον εσπρέσο σε κανονικό φλιτζάνι.

Ο πελάτης έχει δικαίωμα να γνωρίζει ώστε να μπορεί επιλέξει. Ο σεβασμός προς εκείνον από πλευράς καταστήματος -την ώρα που δίνει την παραγγελία του και ετοιμάζεται να πληρώσει- θα μπορούσε να βρίσκεται στη φράση: “Αν προτιμάτε να πιείτε τον καφέ σας εδώ, μπορούμε να τον βάλουμε σε φλιτζάνι”.

Αν ο επιστολογράφος της Bruno αγαπούσε τον καλό καφέ και είχε την τύχη να βιώσει έστω και περιστασιακά την εμπειρία της απόλαυσής του στη γειτονική την Ιταλία, δεν θα έγραφε τέτοια πράγματα.

Δεν χρειάζεται βέβαια να ακούσει εμάς. Για να αντιληφθεί ότι ο εσπρέσο και το φλιτζάνι πορσελάνης πάνε μαζί, φτάνει να ρωτήσει τους μύστες του καφέ στις εταιρείες που τον εμπορεύονται στη γειτονική χώρα. 

Ακόμα καλύτερα θα μπορούσε να ρίξει μια ματιά στην ιστορία του Αμερικανού Χάουαρντ Σούλτς. Είναι ο άνθρωπος που στις αρχές του 1970 μπήκε ως τουρίστας σε ένα εσπρέσο μπαρ στη Βερόνα και έμεινε άφωνος από την μυσταγωγία παρασκευής και σερβιρίσματος του Ιταλικού καφέ. Εκεί του γεννήθηκε η ιδέα να ιδρύσει τα Starbucks στις ΗΠΑ.

Όσο για την πρόσκληση να ξεναγηθούμε στα κεντρικά της Bruno, ευχαρίστως να την δεχτούμε αλλά θα παρακαλούσαμε να είναι σε συναινετική βάση. Δηλαδή να ερωτηθούμε και εμείς πότε μπορούμε. 

Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr   

Νέα απάντηση από την Bruno

κ. Τόλη προς απάντηση του από 22/7/2020 δημοσιεύματος σας, επισημαίνουμε τα κάτωθι:

Στο από 17/7/2020 άρθρο σας αναφέρατε επί λέξει: «Όμως η επιχείρηση, το τελευταίο διάστημα, υιοθετεί μια πολιτική που υποβαθμίζει το ίδιο της το προϊόν ……Η μαγεία του καλού εσπρέσο, έτσι όπως οι Ιταλοί τον δίδαξαν σε όλο τον κόσμο παντρεύοντας το άρωμα και τη γεύση με τη φινέτσα του φλιτζανιού, αυτομάτως εξαφανίζεται παίρνοντας μαζί της και την καλή διάθεση του καταναλωτή».

Στην από 22/7/2020 απάντηση σας ισχυρίζεστε ότι:  «Πουθενά στο κείμενό μας δεν αμφισβητούμε την ποιότητα της επιχείρησης και των προϊόντων της. Ούτε βέβαια την ασφάλεια και τις ποιοτικές προδιαγραφές του χάρτινου περιέκτη».

Είναι θλιβερό πράγματι να απαιτείται μια απάντηση 879 λέξεων, προκειμένου ένας δημοσιογράφος να ανασκευάσει και να ανακαλέσει τα όσα ανακριβή δημοσιοποίησε, αλλά κατά τα φαινόμενα είναι συνάμα και απαραίτητο.

Είναι επίσης γνωστό σε όλους ότι : «Το ρεπορτάζ πρέπει αυστηρά να προηγείται της σύνταξης ενός άρθρου», και τούτο δεν αποτελεί ρήση κάποιου Έλληνα ή Αμερικανού φιλοσόφου, αλλά είναι αυτονόητη υποχρέωση κάθε επαγγελματία που σέβεται τις Αρχές δεοντολογίας του δημοσιογραφικού λειτουργήματος και αποσκοπεί στην έγκυρη και αμερόληπτη ενημέρωση των αναγνωστών του. 

Παραταύτα, η πρόταση μας να επισκεφτείτε τα εκπαιδευτήρια μας για να διαπιστώσετε, μέσω ρεπορτάζ, πως παρασκευάζεται ένας αρίστης ποιότητας espresso και πως σερβίρεται σε χάρτινο σκεύος, χωρίς το τελευταίο να αφαιρεί στοιχεία από τη γεύση και το άρωμα του ροφήματος, παραμένει σε ισχύ και θα χαρούμε ιδιαίτερα να μας επισκεφτείτε, αναμένοντας από εσάς να μας ενημερώσετε για την ημέρα και ώρα που δύναστε να προσέλθετε στα εκπαιδευτήρια μας.

Παρακαλούμε, όπως άμεσα δημοσιεύσετε στο site σας thessaliaeconomy.gr αυτούσια τη παρούσα απάντηση μας για τους λόγους που σας εκθέσαμε και στην από 21/7/2020 επιστολή μας. 

Λάρισα, 22-07-2020

Για τη Bruno coffee stores

Διευκρίνηση thessaliaeconomy.gr

Υποβάθμιση θεωρούμε την απώλεια της μαγείας του καλού καφέ την οποία, κατά τη γνώμη μας, προκαλεί η έλλειψη φλιτζανιού. Όχι το προϊόν αυτό κάθε αυτό.

Όσο για την πρόσκληση ευχαριστούμε και θα σας αποστείλουμε διαθέσιμες ημερομηνίες.

Κώστας Τόλης