Επιρροή και στην εμπορικές συναλλαγές της Θεσσαλίας αναμένεται να έχει το «νέο» λιμάνι της Θεσσαλονίκης που μετά το χθεσινό άνοιγμα των προσφορών περνάει στην Γαλλογερμανική κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει και ο όμιλος του Ιβάν Σαββίδη. Η εξέλιξη θα  λειτουργήσει, εκ των πραγμάτων, πιεστικά και για το λιμάνι του Βόλου το οποίο αποκτά  πλέον έναν σημαντικό ανταγωνιστή πολύ κοντά του. Ας μην ξεχνάμε ότι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που ολοκληρώνονται (μετά την ΠΑΘΕ ακολουθεί και η Ε65) μειώνουν σημαντικά την απόσταση με την Θεσσαλονίκη.

Το υψηλό τίμημα που δόθηκε για τον ΟΛΘ, σε συνδυασμό με τον αυξημένο ανταγωνισμό των υποψηφίων στον σχετικό διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ από εγνωσμένης αξίας πολυεθνικούς ομίλους αλλά και την κινεζική επένδυση στον Πειραιά, έρχεται να επιβεβαιώσει τις εκτιμήσεις πως η ελληνική λιμενική βιομηχανία διαθέτει σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές. Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν πως όταν υλοποιηθούν οι επενδύσεις στις υποδομές και στην ποιότητα των υπηρεσιών στα δύο αυτά λιμάνια και ειδικά στον ΟΛΘ, θα μπορούν να λειτουργούν ακόμα και παραπληρωματικά και να κατακτήσουν σημαντικότατα μερίδια στη Μεσόγειο από το εκ της Ασίας προερχόμενο εμπόριο και τις περιφερειακές θαλάσσιες μεταφορές της ανατολικής Ευρώπης και της Μαύρης Θάλασσας.

Κλειστά είναι από χθες 38 καταστήματα του πρώην δικτύου της «Μαρινόπουλος» (νυν Σκλαβενίτης) προκειμένου να πραγματοποιηθούν σε αυτά εργασίες ριζικής ανακαίνισης. Πρόκειται για 16 καταστήματα στη Βόρεια Ελλάδα (κάποια και στη Θεσσαλία), 15 στον νομό Αττικής και 7 καταστήματα στη Νότια Ελλάδα. Οι εργαζόμενοι των καταστημάτων που έκλεισαν προσωρινά για ανακαίνιση μεταφέρθηκαν σε άλλα καταστήματα του δικτύου του ομίλου Σκλαβενίτη, όσο το δυνατόν πλησιέστερα στον τόπο κατοικίας τους, όπου και θα παραμείνουν μέχρι να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία. Για το ζήτημα εξέδωσε ανακοίνωση το σωματείο εργαζομένων της εταιρείας, καλώντας τους να μην πέφτουν θύματα παραπληροφόρησης από συγκεκριμένα κέντρα.

Αποτελεί κοινό μυστικό ότι ένα μέρος του υπέρογκου πλεονάσματος που εμφάνισε η ελληνική οικονομία προήλθε και από τις κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών, ένα μέτρο αδιανόητο άλλες εποχές. Αυτές συνεχίζονται με αμείωτη ένταση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), τους πρώτους δύο μήνες του έτους επιβλήθηκαν μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης σε 33.933 φορολογουμένους με οφειλές άνω των 500 ευρώ. Πρόκειται κυρίως για κατασχέσεις από τραπεζικούς λογαριασμούς. Πέρυσι, στη διάρκεια του έτους είχαν ληφθεί αναγκαστικά μέτρα εις βάρος 140.000 φορολογουμένων.

Συνολικά, οφειλές προς την εφορία έχουν 4 εκατ. φορολογούμενοι, δηλαδή ένας στους δύο. Το 83,8% των οφειλετών, δηλαδή 3,6 εκατ. φυσικά και νομικά πρόσωπα, οφείλει μέχρι 3.000 ευρώ. 

Ανέκδοτο τείνει να καταντήσει ο αναπτυξιακό νόμος. Το υπουργείο Ανάπτυξης έδωσε νέα προθεσμία υποβολής επενδυτικών σχεδίων σε δύο καθεστώτα, τις «Ενισχύσεις Μηχανολογικού Εξοπλισμού» και τις «Επενδύσεις Μείζονος Μεγέθους». Η απόφασή του να μεταθέσει για ένα μήνα την καταληκτική προθεσμία υποβολής των σχετικών αιτήσεων οφείλεται στην μικρή προσέλευση επενδυτών, αλλά εκτός αυτού και στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ). Πρόσφατα, άλλωστε, το υπουργείο Ανάπτυξης, απαντώντας σε σχετικό υπόμνημα του Συνδέσμου Βιομηχανιών Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδας (ΣΒΚΕ), παραδέχθηκε την ύπαρξη προβλημάτων στο ΠΣΚΕ, τονίζοντας σε σχετική ανακοίνωσή του ότι  «οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου καταβάλλουν εργώδεις προσπάθειες για την έγκαιρη ολοκλήρωση των απαιτούμενων προδιαγραφών του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων, το οποίο ήδη βρίσκεται στην τελική φάση υλοποίησης».

Το έχουμε ξαναπεί, απαιτούνται ηρωικές προσπάθειες για να κάνεις τον επιχειρηματία σε ετούτη τη χώρα…

Καλημέρα σε όλους

Κώστας Τόλης